เรื่องระบบสื่อสาร ก็ซื้อใหม่หมด ครับ ให้ตรงตามข้อกำหนดของ ICAO ซึ่งหมายถึงภาษีเราๆ ท่านๆ อีกแล้ว
สำหรับเรื่อง highrisk นั้นลองดูจากเนื้อข่าว
"The ICAO report, based on its information collected and observations made between June and early July,
identifies 29 high-risk areas, or about one-third of the 93 items on its checklist, while
43 others are rated as medium-risk and the rest low-risk, according to Thai newspaper Bangkok Post, which quoted the ICAO report sent to Airports of Thailand Plc (AoT), an agency under the Transport Ministry overseeing international airports, including Suvarnabhumi."
29 HighRisk
43 Med-Low Risk
จากทั้งหมด 93 รายการใน Checklist ไม่ใช่น้อยๆ นะครับ
สำหรับคำจำกัดความของ HighRisk คือ
A high-risk item, as the ICAO defines, is one which "will most probably not be possible to resolve"
แปลไทยตามแบบซับนรกได้ว่า "สิ่งซึ่งมีึความเป็นได้ว่าไม่สามารถแก้ไขได้"
และหนึ่งใน HighRisk หนึ่งในนั้นคือ "airfield visual aides" รวมถึง ทางวิ่ง ทางขับ ไฟสัญญาณ ตัวชี้บอก
ทั้งหลาย ง่ายๆ ก็พวกไฟรันเวย์แบบในหนังทั้งหลายนั่นแหละครับ คงไม่สนุกแน่สำหรับ สายการบิน ตปท. และตัวผู้โดยสายแน่ครับ ที่ต้องเอาเรื่องลงแบบลุ้นๆ
แหล่งข่าว http://news.xinhuanet.com/english/2006-07/28/content_4888436.htm
กลุ้มเลยครับ งานนี้สำหรับการเร่งเปิดสนามบินเพื่อสนองความอยากของ หน้าเหลี่ยม
อันนี้เป็นของแถมครับ เก็บมาจาก
http://www.luchtzak.be/forums/suvarnabhumi-airport-a-personal-experience-t17903,highlight,suvarnabhumi.htmlมีท่อนนึง ครับอ่านแล้วโดนใจ มาก
Taksin, the Prime Minister “inaugurated” Suvarnabhumi by flying from the old airport Dong Muang to the new one (about 50 km one from another!) in a …. Boeing 747!!!!!!!!!!
Can you imagine how much that must have cost the poor Thai tax payers?สนามบินสุวรรณภูมิ หรือ deserted airport. 55+